إعلان

عمر الشقي بقي.. رامز أمير ينشر صورًا جديدة بعد الجراحة

08:23 م الثلاثاء 02 يونيو 2020

كتبت- ياسمين الشرقاويي:

كشف الفنان رامز أمير تفاصيل حالته الصحية بعد إجراء ثاني عملية جراحية في ساقه عقب إصابته خلال ممارسة رياضة الـ parkour.

وعبر حسابه بـ"إنستجرام"، كتب "رامز": "بالنسبة للإصابة مكنتش حابب أقولكم بظبط هي إيه عشان متزعلوش بس كله عاوز يعرف، أنا جالي قطع في الرباط الداخلي فى الانكل وكسر في الشظية ودول اتعملوا في العملية الأولى، والصورة التانية للحاجات اللي كانت جوة رجلي وشيلتها في العملية التانية، الحمد لله عمر الشقي بقي، إن شاء الله هطمنكم أول بأول".

واختتم:"هعيشكم معايا فترة التأهيل وهوريكم إزاي لما تقع تقوم تاني وتضحك على نفسك كمان، يا رب بس تجربتي دي تبقي حافز ليكم".

وكان "أمير"، كشف في تصريحات خاصة لمصراوي، تفاصيل إصابته مؤكدًا إنه أُصيب إصابة خطرة أثناء آدائه لتمرين "باركور"، وخضع لإجراء عملية جراحية منذ فترة، كما خضع لإجراء عملية جراحية آخرى، وينتظر امتثاله للشفاء حتى يستطع المشي على قدميه.

موضحًا، إنه غادر المستشفى مؤخرًا، ويتواجد حاليًا في منزله: "لسه فيه فترة تأهيل طويلة شوية لإني مش عارف أحط رجلي على الأرض خالص، وبعدها هتكون مرحلة العلاج الطبيعي إن شاء الله".

وجسد رامز أمير شخصية البطل المصاب النقيب "محمد طلعت السباعي"، أحد أبطال معركة البرث في مسلسل "الاختيار"، الذي عرض في الموسم الرمضاني المنقضي، بطولة أمير كرارة، إنتاج سينرجي، إخراج بيتر ميمي.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان