إعلان

"حسيت إنه ابني".. منقذ طفل عين شمس يكشف تفاصيل الواقعة

11:16 م الثلاثاء 01 فبراير 2022
"حسيت إنه ابني".. منقذ طفل عين شمس يكشف تفاصيل الواقعة

كتب- محمد أبوالمجد:

كشف المواطن ناصر خلف، تفاصيل إنقاذه لطفل عين شمس: "أنا مش ساكن المنطقة انا كنت رايح أكشف على ابني عشان تعبان وبالصدفة لقيت زحمة وناس بتصوت، وأنا شغال على مكنة توك توك ولما شفت الواقعة سبت المكنة وابني لما لقيت عيل صغير متعلق ومفكرتش ثواني".

وقال "ناصر" في مداخلة هاتفية لبرنامج "يحدث في مصر" على فضائية "إم بي سي مصر" اليوم الثلاثاء: "كنت معدي زي أي حد في الشارع وأنا رايح أكشف على ابني، ولما لقيت العيل متعلق في الشباك طلعت وكسرت باب الشقة اللي أنقذت منها الطفل وتمكنت من إنقاذه".

وتابع: "بعدما أنقذت الطفل بيقولي أختي فوق ولما طلعت على أخته جري، كسرت باب الحديد في شقتهم في الدور الأعلى، ولقيت طفلة عندها سنتين، وكانوا لوحدهم بدون أب ولا أم، ولما كسرت الباب نزلت الطفلة في الشقة عند جيرانهم".

وأردفت: "قبل ما أنقذ الطفل حسيت أنه إبني لأن عندي 3 أولاد أحمد ومالك تؤأم وياسين عمره 5 سنوات"، مناشدًا المسؤولين بتوفير "توك توك" للعمل عليه وتوفير فرصة عمل له ولأولاده.

وأوضح: "شغال على توك توك يوم اه ويوم لا ومعايا 3 أطفال، واللي عملته عملته لربنا".

فيما علق الإعلامي شريف عامر، قائلًا: "الحمدلله ربنا قدر إنه يجازيك عليها بشكل فوري"، مضيفًا: "في إجراء معين أو مساعدة معينة أحد رجال الأعمال شاف الفقرة وقرر إنه هيساعدك ولكن بدون ما نقول اسمه ولا أي تفاصيل بناءًا على رغبته ولكن مساعدته هتوصلك مباشرة".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان