إعلان

أطفال ضباط شهداء للرئيس: "مش خائفين طول ما البلد فيها بابا السيسي"

12:38 م الثلاثاء 19 يوليو 2016

أطفال ضباط شهداء الشرطة

كتبت – سحر عزام :

عبر الطفل محمود نجل الضابط الشهيد محمد البرعي الشيمي عن سعادته بالمشاركة في حفل تخريج دفعة جديدة من طلاب كلية الشرطة بأكاديمية الشرطة، متمنيا أن يسير على خطى والده الراحل بالالتحاق بكلية الشرطة والتضحية من أجل مصر.

وقال محمود خلال كلمته في احتفال تخريج دفعة جديدة من طلاب كلية الشرطة بأكاديمية الشرطة اليوم الثلاثاء بحضور الرئيس عبدالفتاح السيسي والرئيس السابق عدلي منصور وعدد من الوزراء والمسئولين :"أنا زعلان عشان بابا مش معانا، لكن إخوات بابا معانا في كل وقت، وأنا فخور إني ابن الشهيد، وبابا حي عند ربنا زي ما وعد ربنا سبحانه وتعالى، وأنا حدخل كلية الشرطة وابقي زي بابا".

وأضافت الطفلة ملك ابنة العقيد الشهيد عصام عبد الجواد :"مش خايفين طول ما المصريين ايديهم في ايد بعض، ومصر بلد عظيمة جدا جدا، وحتفضل قوية، ومش خايفين على نفسنا ولا على مصر، عشان المشروعات العظيمة والكبيرة، وطول ما فيها جيش عظيم وشرطة باسلة، وحبيب المصريين بابا عبدالفتاح السيسي، يلا يا محمود قول معايا بصوت عال، مصر أم الدنيا وحتبقى قد الدنيا، وتحيا مصر".

وقدم الطفلان محمود وملك في ختام كلمتهما كتاب الله المجيد هدية للرئيس عبدالفتاح السيسي، وتم عزف السلام الوطني في ختام حفل تخريج الدفعة الجديدة من طلاب كلية الشرطة.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان