إعلان

''سخرية وغضب وتأييد'' لأسلوب اللواء عمارة مع الصحفيين ( فيديو)

01:28 ص الثلاثاء 20 ديسمبر 2011

كتب - محمد سليمان :

اثارت طريقة حديث اللواء عادل عمارة عضو المجلس العسكري مع الصحفيين الحاضرين للمؤتمر الصحفى الذي عقده الاثنين، سخرية وغضب ودهشة عدد كبير من مستخدمي شبكات التواصل الاجتماعي .
 
وكان عضو العسكري قد ظهر فى اكثر من مشهد فى المؤتمر الصحفي وهو يلوم الصحفيين ويهددهم بنبرة غاضبة بالخروج من المؤتمر حال الحدث دون اذن .
 
وسخرت بعض التعليقات من طريقة حديث اللواء عمارة وتهديده بخروج من يتحدث دون اذن من المؤتمر، فقال احد الشباب '' قوم يا تامر اقف على الفصل واللي يتكلم اكتبلي اسمه'' وقال اخر'' اللي هيتكلم هطرده من الفصل'' و "الصحفى اللى بيكلم زميله شايفك قوم افتح ايدك هتاخد 10 عصيان".
 
فى حين اثارت الطريقة غضب بعض المستخدمين، '' ديكتاتورية حكم العسكر'' وعلق اخر '' مصر مش معسكر واحنا مش مجندين'' وثالث'' النظام على راسنا بس لازم يبقي في طريقة احسن من كده'' ورابع ''إذا كان اللواء عمارة قد مارس القهر ضد الصحفيين وعنفهم وصرخ في وجوههم، فلماذا قبل الصحفيون ذلك؟ إنها عقدة الفرعون والرعية!'' .
 
بينما ابدي البعض موافقته على طريقة حديث عضو العسكري، '' دي طريقة اللواءات ولازم يبقي في اداب للحديث'' و اعتقد اخر'' من حقه يضبط النظام ولا يتكلم احد الا بإذن'' واخر '' طبيعي جدا لابد من النظام وانتظار الدور لتوجيه الاسئلة'' .

عمارة: اللي هيتكلم هيطلع بره

شاهد الفيديو

عمارة :اللي هيتكلم هيطلع بره

اقرأ ايضا:

شعب تويتر: ''كلام العسكري عايز مواطن له مواصفات خاصة''

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان