إعلان

معتز عبدالفتاح: ''أقسم بالله لو حد قالي أعمل حاجة مقابل منصب لأفضحه''

02:05 م الخميس 29 نوفمبر 2012

كتبت - راتان جميل:
 
توعد الدكتور معتز بالله عبد الفتاح، عضو الجمعية التأسيسية وأستاذ العلوم السياسية، بأنه سيفضح كل من يحاول أن يعرض عليه ''منصب'' أو غيره في مقابل أن يفعل شيء ضد مبادئه وتوجهاته.
 
وقال ''عبدالفتاح''، عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي ''فيسبوك'': ''انتقدوني زي ما انتم عايزين واشتموني زي ما انتم عايزين، بس أقسم بالله العظيم لو حد من أي حزب أو جماعة جاء قال لي اعمل حاجة علشان منصب أو مكانة أو غيره، والله لأفضحه، واللي عايز يقول عليّ حاجة، يقولها وأرجوكم ساعدوه في نشرها''.
 
وأضاف: ''ومع ذلك ممكن أغلط كإنسان لكن ليس لأي حسابات سياسية أو حزبية، ولو كان الليبراليون هم من في الجمعية وانسحب الإخوان أو السلفيون، والله العظيم ما كنت سأغير من رأي أو توجهي أي شيء، صدقوا ما تصدقوش - مع احترامي لكم جميعا - هذا قراركم، المهم إن أنا مصدق''.
 
وتابع عضو التأسيسية: ''وبالمناسبة أعلن أنني لن أقبل أو أُقبل على أي منصب سياسي (تنفيذي أو تشريعي) لمدة خمس سنوات على الأقل (منعا لتضارب المصالح)، الشيء الوحيد الذي أقبله هو منصب استشاري بلا أي مقابل مادي أو امتيازات من أي نوع وياريت يكون غير معلن عنه علشان وجع الدماغ، ويارب أصلا ما حد يطلب مني حاجة، أنا اللي عنده بقوله وبكتبه والسادة المسؤولون يجيدون القراءة والكتابة''. 
 

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان